sobota, 23 września 2017

placuszki dyniowo-serowe

Czekałam na to śniadanie cały tydzień. Mogłam je zrobić w tak zwany dzień roboczy, ale nie chciałam jeść w pośpiechu. Miałam ochotę celebrować to pyszne śniadanie. Sobotni poranek, kiedy za oknem szaro i słońce ukrywa się gdzieś daleko za chmurami, okazał się idealny. Do placuszków można dodać rodzynki albo tak ja polać placki syropem klonowym i posypać rodzynkami.

Składniki:
200 g dyni
250 g chudego twarogu
3 łyżki cukru (u mnie ksylitol)
5 łyżek mąki (u mnie owsiana)
1/3 łyżeczki przyprawy piernikowej lub szczypta cynamonu i szczypta imbiru
2 jajka (osobno żółtka i białka)
opcjonalnie rodzynki około 2-3 łyżki
szczypta soli
do smażenia olej kokosowy lub klarowane masło

1. Ser rozgnieść widelcem.
2. Dynię zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
3. Białka ubić na sztywno.
4. W misce połączyć: dynię, twaróg, żółtka, cukier, mąkę i przyprawy i wymieszać. Na koniec dodać ubite białka i delikatnie wymieszać.
5. Smażyć na rumiano na klarowanym maśle lub oleju kokosowym.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze :)