niedziela, 22 września 2019

wegańskie ciasto z dynią

Miałam ochotę na ciasto z dynią, nastolatka chciała sernik. To może sernik dyniowy? Ale wegański... ale bez tofu... Zaczęłam chodzić i myśleć, kombinowałam, czytałam przepisy, ale żaden mi nie pasował. Zrobiłam swój. Wyszło pysznie. I popatrzcie na te kolory.

Spód:
180 g płatków owsianych
3 łyżki masła orzechowego
pół szklanki daktyli, zalać  gorącą wodą (tyle by przykryła daktyle)

Płatki zmielić i wsypać do miski. Daktyle, gdy namiękną, zmiksować razem z wodą, w której się moczyły. Do płatków dodać pastę z daktyli i masło orzechowe. 
Spód tortownicy wyłożyć pergaminem. Boki wysmarować olejem kokosowym.
Spód wylepić masą owsianą. 

Masa:
szklanka puree z dyni (dynię należy upiec i zmiksować)
prawie pełna szklanka kaszy jaglanej
200 ml mleczka kokosowego - schłodzić
sok z połowy cytryny
skórka starta z jednej wyparzonej pomarańczy 
ksylitol lub erytrol do smaku (ja dałam 4 łyżki, można dać więcej)

Polewa:
tabliczka gorzkiej czekolady 70 % kakao
50 ml mleczka kokosowego
łyżka kakao

1. Kaszę jaglaną kilka razy przepłukać, zalać 2,5 szkl. wody i ugotować, aż cała wchłonie płyn. Można ją też ugotować w mleku roślinnym (mnie się skończyło)
2. Lekko przestudzą kaszę zmiksować na gładką masę.
3. Do masy dodać sok z cytryny, ksylitol, dynię, mleczko kokosowe i zmiksować, aby masa była aksamitnie gładka. 
4. Dodać skórkę z pomarańczy i wymieszać.Spróbuj czy masa ma odpowiednią dla Ciebie słodycz.

Polewa:
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać mleczko kokosowe, dokładnie wymieszać, by było gładkie. Wylać na ciasto. Całość posypać kakao.

Ciasto schłodzić w lodówce 2-3 godziny. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze :)