niedziela, 24 maja 2020

kremowy sernik z białą czekoladą

Dzielę się z Wami tym cudownie kremowym, delikatnym, rozpływającym się w ustach sernikiem.
Nic więcej nie powiem, trzeba go spróbować. Jest "świąteczny"- kiedy używam tego słowa mam na myśli wyjątkowy smak i moment, kiedy nie liczy się kalorii.

Spód:
200 g ciasteczek zbożowych
100 g rozpuszczonego masła
50 g posiekanych migdałów

Masa serowa:
1 kg sera trzykrotnie zmielonego
3 białe czekolady - rozpuszczone w kąpieli wodnej
200 g śmietanki kremówki
250 g serka mascarpone
4 łyżki mąki (u mnie ryżowa, może być zwykła)
6 jajek




Spód:
Ciasteczka pokruszyć, dodać migdały i masło, dokładnie wymieszać. Spód tortownicy wyłożyć pergaminem, a brzegi wysmarować tłuszczem np. masłem lub olejem. Wstawić do lodówki na czas przygotowywania masy serowej.

Masa serowa:
Wszystkie składniki na ciasto oprócz czekolady umieścić w misie i połączyć za pomocą miksera ustawionego na najniższe obroty. Ważne jest to, aby nie ubijać długo. To ma być krótkie, dokładne połączenie składników, żeby uniknąć napowietrzenia masy, Jeśli będziesz długo miksować podczas pieczenia sernik urośnie, a potem opadnie.  Na koniec dodać rozpuszczoną czekoladę i wymieszać.
Przelać do tortownicy, moja ma średnicę 25 cm

Piec 20 min. w 170 stopniach, następnie 90 minut w 130 stopniach. 

Podpatrzone u www.marta-gotuje.pl

3 komentarze:

  1. Oj, jak smakowicie wygląda. Muszę koniecznie zrobić. J.

    OdpowiedzUsuń
  2. I rzeczywiście dzieje się. J.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sernik jest naprawdę pyszny. Polecam! Pozdrawiam bardzo. Zmotywowałaś mnie do działania :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)