niedziela, 26 lutego 2017

królik z groszkiem i marchewką duszony w białym winie

Delikatne mięso królika w duszone w równie delikatnym sosie z białego wina i masła. Długo przymierzałam się do przyrządzenia królika, zawsze najbardziej przerażało mnie odpowiednie podzielenie go na porcje i takie przygotowanie, by mięso było delikatne i miękkie. W praktyce okazało się, że obawy były bezzasadne. Dzielenia nauczyłam się z filmików na youtube, nie jest to trudne, a resztę podpatrzyłam w programach kulinarnych. Wyszło pysznie. Danie podałam z pęczakiem. 

Składniki:
jeden sprawiony królik
paczka mrożonego groszku z marchewką
1 cebula
3 łodygi selera naciowego
kawałek pora
100 g  zimnego masła 
150 ml białego wytrawnego wina
sól, biały pieprz
łyżeczka rozmarynu
do smażenia 100 g masła i 50 ml oliwy

Tuszkę królika podzielić na części. Mięso natrzeć solą i pieprzem. Odstawiamy na 30 minut lub na całą noc. 
Na patelni rozgrzewamy kawałek masła i oliwę. Smażymy królika z obu stron na rumiano. 
Cebulę obieramy i siekamy w kostkę, seler kroimy na plasterki. Tak przygotowane warzywa wykładamy na dno żeliwnego garnka i lekko solimy. Dodajemy obsmażone mięso i cząstki masła. Wsypujemy groszek z marchewką i pokrojony por. Posypujemy rozmarynem. Podlewamy winem. I wkładamy do piekarnika na 40-60 minut nagrzanego na 190 stopni. Wyciągamy garnek z potrawą i sprawdzamy czy królik jest miękki. Podajemy z pęczakiem lub purre z ziemniaków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze :)