środa, 31 sierpnia 2016

jarski bigos z młodej kapusty

Niech polędwiczka na zdjęciu nie zniechęci wegetarian do zrobienia tego bigosu. Podajemy go z czym chcemy np. z makaronem, ziemniakami, ciecierzycą, a u mnie tego dnia z polędwiczką. Możliwości sporo, zresztą tak i samego bigosu. Przynajmniej dwa dni wcinania :)


Składniki:
1 por
2 papryki
0,5 kg pieczarek
młoda kapusta
pęczek koperku
przyprawy: łyżeczka zmielonego kminku,
sól, pieprz do smaku

Ponieważ jest to dla mnie dzień beztłuszczowy wszystkie składniki dusiłam na niewielkiej ilości wody, ale śmiało możesz przesmażyć je na 2-3 masła klarowanego (lubią je w szczególności pieczarki i por).
Warzywa umyć i pokroić:  por w półtalarki, paprykę drobno posiekać, pieczarki w plastry, kapustę poszatkować. Co po kolei lądowało w garnku? Najpierw por, potem pieczarki, papryka i na końcu kapusta. Kiedy wszystko zmięknie doprawić do smaku. Dusiłam wszystkie składni ponad godzinę na średnim ogniu. Na końcu dodać posiekany koperek.

2 komentarze:

  1. Brakuje mi tylko koperku i mogę robić! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi smacznie, mam nadzieje ze kiedyś wypróbuje. Zapraszam także do siebie w odwiedziny :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)