środa, 22 listopada 2017

bezglutenowe racuchy z jabłkiem

Kto nie lubi racuchów? Chyba jeszcze nie poznałam takiej osoby. Racuchy bezglutenowe są bardziej wymagające, bo jak wiadomo "te" mąki się nie kleją, ale kiedy po upieczeniu słyszysz od domowego "bezglutka": Czy one na pewno nie są z mąką pszenną? Masz pewność, że placki są udane. Przemawia za tym jeszcze tempo w jakim znikają z talerza. Polecam.


Składniki:
2 żółtka
2 białka - ubić na sztywno
250 g gęstego jogurtu naturalnego lub greckiego
2 łyżki ksylitolu
100 g mąki ryżowej
100 g mąki kukurydzianej
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jabłka - obrać i pokroić w kostkę


Żółtka, cukier i jogurt dokładnie wymieszać. Dodać wszystkie suche składniki, wymieszać. Teraz dodać jabłko, połączyć. Na koniec dodać ubite białko i delikatnie wymieszać.
Usmażyć placki. Swoje smażę na oleju kokosowym.
Przepis ukradłam z tej strony.

2 komentarze:

  1. Och gdybyż te wszystkie cuda były równie dietetyczne, co pyszne! :)))
    Chociaż skoro bez glutenu to może jednak są!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajne placuszki :) Dawno nie zaglądałam na Twojego bloga (ani na żadnego innego), bo mnie inne sprawy pochłaniały, a tu takie pyszności :) Dobrze, że mi podałaś przepis na chlebek i link.Dziękuję :) Zabawię tu dłużej :) Sylwia (sobotka35)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)