niedziela, 26 marca 2017

czekoladowe brownie z masą serowo-orzechową

Dawno nie robiłam nic słodkiego, ale naszła mnie ochota na coś wyjątkowego, obłędnego. Czekoladowy spód z kaszy jaglanej, już podczas pieczenia pachnie niesamowicie, do tego serek mascarpone z masłem orzechowym i polewa czekoladowa. Wyjątkowy deser. Powody, dla których warto go zrobić: 1. bez mąki i margaryny, zawiera zdrowe tłuszcze 2. łatwy z przygotowaniu 3. wyjątkowo smaczny. Takiego deseru jeszcze nie robiłam. Polecam! Użyłam tortownicy o średnicy 23 cm.



Składniki na brownie:
150 g kaszy jaglanej (waga przed ugotowaniem)
2 jajka
120 g jogurtu naturalnego
50 g płynnego oleju kokosowego
70 g namoczonych w gorącej wodzie daktyli
3 łyżki słodzidła np. cukru brzozowego
50 g ciemnego kakao

Masa serowa:
2 opakowania serka mascarpone (razem 500 g)
270 g masła orzechowego (bez soli i cukru, użyłam z Primaviki)

Polewa:
50 g gorzkiej czekolady
50 ml dowolnego mleka


1. Kaszę jaglaną wypłukać i ugotować z proporcji 1;2.
Do ciepłej kaszy dodać pozostałe składniki i zmiksować na gładką masę. Jeżeli lubisz bardziej słodkie ciasta to możesz na tym etapie dosłodzić masę. U mnie wszystkim odpowiadało to, że jest mniej słodkie. Tortownicę wysmarować olejem kokosowym (można spód  wyłożyć papierem), wylać masę i piec 30-40 minut w 180 stopniach. 

2. Serek mascaropne przełożyć do miski i przez chwilę miksować. Dodać masło orzechowe i zmiksować na jednolitą masę. Wyłożyć na wystudzone brownie. Schłodzić w lodówce.

3. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Dodać mleko, wymieszać. Wylać na ciasto. Można udekorować orzechami. 

Przepis odrobinę zmodyfikowałam i ukradłam od Mr Fit-Trenera 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze :)