niedziela, 14 października 2018

chlebuś orkiszowy z batatem

Wiecie, że nie mam zadatków na master chefa. Moje dania są proste, ale smaczne. To, co ląduje na talerzu, nie jest artystycznie podane, ale raczej jest kolorowo i zdrowo. Zdjęcia nie są w żaden sposób podrasowane. Nie tworzę swoich przepisów, choć zdarza mi się gotować z tego, co się nawinie. Jednak uważam, że dobrymi przepisami należy się dzielić. I dziś po raz kolejny to czynię. Chlebuś orkiszowy z fantastycznego bloga szybka przemiana. Upiekłam późnym wieczorem, kiedy zorientowałam się, że na rano nie bardzo jest pieczywo. Pieczenie chleba nie musi być skomplikowane.  Wyszło pysznie!

Składniki:
200 g batata - zetrzeć na tarce
500 g mąki orkiszowej
ok.
300 ml ciepłej wody
łyżeczka soli
paczka suchych drożdży
opcjonalnie ulubione zioła u mnie dwie łyżeczki suszonych pomidorów z czosnkiem niedźwiedzim
do posypania czarnuszka

Wszystkie składniki wrzucić do miski i dokładnie wyrobić przez 5 minut. Ciasto jest kleiste, ale nie podsypujemy więcej mąki. Masę przekładamy do niedużej keksówki, posypujemy czarnuszką, przykrywamy ściereczką i odstawiamy, by wyrosło. Pieczemy około 40 minut w 190 stopniach lub do suchego patyczka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze :)