wtorek, 3 stycznia 2017

trufle

Przeczytałam przepis na blogu http://www.truetastehunters.com/, na który zaglądam coraz częściej, ponieważ odnajduję tam nowe inspiracje i są to absolutnie moje smaki. Trufle z ciecierzycy? Ani przez chwilę się nie zastanawiałam. W szafce miałam wszystko, ale końcówka daktyli i tahini, więc zmieniłam proporcje, dodałam masła orzechowego, wyszło pysznie. Wcale nie jem słodyczy. Ciągle trwam w postanowieniu noworocznym ;) Ale na niejedzenie ciecierzycy z daktylami nie umawiałam się nikim, a tym bardziej z samą sobą. Czy to oszustwo? Ja tak tego nie odbieram. Jutro trzy trufle i słupki marchewki zabieram do pracy na drugie śniadanie. Wegańska, słodka i zdrowa przekąska. Tak jak lubię.

Składniki:
200 g ciecierzycy z puszki 
200 g daktyli - namoczyć w gorącej wodzie
50 g tahini
2 łyżki masła orzechowego 100%
3 łyżki mielonego złotego lnu
łyżeczka soku z cytryny
do wyboru składnik do obtoczenia trufli: kakao, sezam, zmielone orzechy

1. Ciecierzycę dokładnie opłukać na sicie pod bieżącą wodą. 
2. Daktyle osączyć z wody.
3. Wszystkie składniki oprócz złotego lnu zblendować na gładką masę, dodać len i dokładnie wymieszać.
4. Dłonie zmoczyć w zimnej wodzie i formować kulki, obtoczyć
w kakao, sezamie, zmielonych orzechach - jak kto lubi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze :)