poniedziałek, 13 lutego 2017

chleb ryżowy bezglutenowy

Kiedy zobaczyłam przepis na ten chleb pomyślałam tylko jedno: "To się nie może udać". Trudno jest upiec dobry chleb bezglutenowy. Postanowiłam jednak spróbować, przecież tylko ten, kto próbuje, nie żałuje. Wyciągnęłam go z piekarnika w porze kolacji. Miałam, więc pyszne ciepłe (nie gorące!) kromki chleba. Pyszne! Cieszyłam się, na śniadanie "kanapkowe" tym bardziej, że pieczywa nie miałam w ustach od prawie dwóch miesięcy. Rano chleb był twardy i już nie tak smaczny, ale to nie jest powód, by rezygnować z niego. Posmarowałam kromki delikatnie olejem kokosowym i zrobiłam grzanki. Można go odświeżyć w mikrofali lub w piekarniku. Wystarczy lekko podgrzać i znowu cieszyć się smakiem. Przepis z Diet by Ann. Świeże kromki chleba można zamrozić, chleb jest najlepszy świeży, dobry na drugi dzień w formie grzanek, ale trzeciego dnia bardzo się kruszy i już nie jest dobry.

Składniki:
240 g brązowego ryżu
260 g mąki ryżowej
około 480 ml ciepłej wody
9 g suszonych drożdży
łyżka syropu daktylowego
30 g rozpuszczonego masła klarowanego
pół łyżeczki soli
opcjonalnie: ziarna do posypania, u mnie sezam

1. Ryż brązowy zmielić na mąkę.
2. W misce wymieszać wszystkie suche składniki.
3. Dolać ciepłą wodę wraz z rozpuszczonym przestudzonym masłem. Za pomocą łyżki sylikonowej wyrobić ciasto.
4. Foremkę wyłożyć pergaminem i wlać ciasto. Posypać ziarnami.
5. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na około 40 minut.
5. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 50 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze :)