poniedziałek, 12 września 2016

placki gryczane wegańskie

Poranek. Jak zawsze w pośpiechu przygotowuję śniadanie. Po kilku minutach siadam i cieszę się smakiem swoich wegańskich, bezglutenowych placków i zastanawiam się dlaczego ja się znowu spieszyłam? Po co to ta gorączka? Boję się, że jak zgubię godzinę rano, to nie znajdę jej w ciągu dnia. Placki nie są puszyste i lekkie tak jak przy użyciu mąki owsianej i jajek, ale są zdrowe, mają swój smak i to mi wystarcza. Koniecznie podawaj z musem owocem.



Składniki na jedną porcję:

0,5 szklanki mąki gryczanej
0,5 szklanki wody (ewentualnie mleka roślinnego)
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka kakao
po 1/4 łyżeczki: cynamonu, kardamonu i gałki muszkatołowej
łyżeczka słodu u mnie ksylitol

Wszystkie składniki połączyć, robię to za pomocą widelca. Smażę na suchej patelni nakładając porcje łyżką. Oczywiście można smażyć na odrobinie np. oleju kokosowego. Po chwili przewracam na drugą stronę. Na placki nakładam mus z jabłek lub inne owoce.

A całe śniadanie to placki z jabłkiem. Miseczka czerwonych warzyw (pomidor, pół papryki) i herbata z korzenia mniszka lekarskiego.




2 komentarze:

  1. Tego wariantu jeszcze nie próbowałam, ale podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czerpię inspiracje od Ciebie, więc tym razem na placki zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Wasze komentarze :)